V případě nastavení klientů outlook lze hovořit o 2 hlavních postupech a to pro office 2003(XP, 2000) a office 2010(2007). Nastavení se v tomto případě ale liší pouze v tom, kde lze najít dané prvky nastavení. Proto v každém bodě uvedu obě možnosti. Pokud se Vám dle návodu nepodaří uvést e-mail do provozu, kontaktujte nás na it@arcibol.cz a my se vám pokusíme pomoci.
1. Je třeba zprovoznit e-mailovou schránku na GApps v internetovém prohlížeči. Je třeba se poprvé přihlásit, souhlasit se službou GApps a změnit si heslo. Pak už následuje nastavování - v tomto případě povolení protokolu IMAP v nastavení účtu. Po přihlášení tedy klikneme na ozubené kolečko, vybereme nastavení a záložku Přeposílání a protokol POP/IMAP. Pak už jenom dáme aktivovat u protokolu IMAP a hlavně dole Uložit změny.
2. Nyní už půjde o nastavení ve vašem klientovi na počítači - Outlook. Jak jsem předeslal, budeme hovořit o nejrozšířenějších verzích tohoto klienta, tj. ve verzích 2003 a 2010. Instruktáž bude doplněna ilustračními obrázky z obou verzí. Nejdříve si otevřeme outlook, najdeme si uživatelské účty a vybereme si zobrazit nebo změnit existující e-mailové účty. (Váš starý účet byl připojen pomocí protokolu POP3. Bohužel, outlook neumožňuje změnit u účtu protokol z POP3 na IMAP. Musíme tedy založit nový účet a ten starý zrušit.)
3. V následujícím kroku vidíte obrázky, instruující Vás, jak se proklikat k vlastnímu nastavení e-mailu a serverů. Volíme variantu pokročilé konfigurace, protože zde nastavíte vše co je potřeba pro funkci a máte tak jistotu správnosti.
4. Dostáváme se k vlastnímu nastavení účtu a serverů. Vyplníme jméno uživatele - pro rozpoznání o který účet se jedná - např. fa Lačnov. Dále e-mail - pozor na překlepy - např. falacnov@ado.cz. Typ účtu (protokol) je tedy IMAP. Servery: pro příchozí poštu: imap.gmail.com a pro odchozí poštu: smtp.gmail.com (POZOR! tento smtp server vyplňujete v případě připojení pomocí wi-fi, domácí sítě apod. Pokud máte Váš počítač připojen jinak - přes O2, T-mobile atd., zajišťuje server pro odesílání pošty Váš poskytovatel. Tyto údaje se dají najít ve smlouvě o připojení k internetu. Nejste-li si jistí, jak to u vás je, vyplňte vše podle návodu. Nebude li to fungovat, zkontrolujte, zda někde nemáte chybu. je-li vše správně, musíte zjistit smtp server a jejich nastavení u Vašeho poskytovatele internetu.) Dále vyplňte uživatelské jméno - stejné jako e-mailová adresa a heslo, které jste nastavili v prvním kroku. Zaškrtněte zapamatovat heslo (abyste je nemuseli pokaždé zadávat) a Nezaškrtněte Požadovat přihlášení pomocí zabezpečeného ověřování hesla (SPA). Na závěr klikněte na Dalšínastavení.
5. V dalším nastavení nastavení nás bude zajímat záložka Server pro odchozí poštu kde zatrhneme že SMTP požaduje ověření a necháme ho použít stejná nastavení jako pro server příchozí pošty. Dále vybereme záložku upřesnit a zde zaškrtneme u serveru příchozí pošty, že požaduje šifrované připojení (SSL). Číslo portu by se mělo automaticky vyplnit na 993. Podobně u serveru odchozí pošty použijeme šifrované připojení SSL (u Outlooku 2010 TLS) port přepíšeme na číslo 587. Potvrdíme tlačítkem OK.
6. Po kliknutí na OK se vrátíte k předchozímu oknu následuje tlačítko Další. V případě Outlooku 2010 proběhne zároveň test připojení. Zde stačí kliknout na Zavřít.
7. Nakonec už zbývá jen Dokončit a konfigurace je hotova. Samozřejmě až poté, co se přesvědčíte, že vše správně funguje, můžete odstranit staré a nyní již nefunkční připojení pomocí protokolu POP3. (Otevřete si okno jako v bodě 2 a zde si odstraníte účet, který nechcete.)
Pokud se Vám nastavení nepodaří či vzniknou potíže, kontaktujte nás na it@arcibol.cz, nebo pomocí telefonních linek 587 405 230 - 232.