Štítky představují jednu ze specialit e-mailu GApps. Tento nápad Vám umožní třídit poštu velmi efektivně. Princip spočívá v tom, že vy jednotlivým e-mailům přidělujete různé štítky. Standardně má veškerá příchozí pošta štítek Doručená pošta. Jeden e-mail může ale mít několik štítků, které jej charakterizují podle Vašich kritérií. Tyto štítky se pak objeví vlevo. Vy si pak vybíráte zobrazované emaily na základě štítků. Jsou zde 2 typy štítků - systémové a ostatní, jež lze i smazat (ve finále se vám tedy 1 e-mail může zobrazovat v několika položkách - štítcích). Ukázku vidíte níže.
Jak jste viděli na obrázku, položky si nastavíte jak chcete. Ať už jsou skryté, nebo se zobrazí jen při nepřečtené konverzaci, Kliknete-li na Více, zobrazí se Vám vše. Zde také najdete další důležitou možnost procházení všech zpráv a to včetně archivovaných.
Příklad: Klikněte na vytvořit nový štítek. Dále postupujte podle pokynů.
Vyplňte název štítku, pokud jej chcete dále vnořit do některého z výběru, stačí označit a vybrat. Dále stačí kliknout na vytvořit. Níže vydíte, už vytvořený štítek. Můžete jej vidět jak vlevo ve výběru, tak dole jako nově vytvořený vlastní štítek. Samozřejmě jej můžete upravovat, zobrazit či skrýt vlevo v seznamu štítků.
Volba Zobrazit v seznamu zpráv - pokud je zapnutá, konverzace s tímto štítkem budou v seznamu zpráv označeny. Jak to vypadá vydíte níže.
Když si otevřete poštu, vidíte před sebou konverzace jako na úplně 1. obrázku na této stránce. Proč používám pojem KONVERZACE a ne e-maily? Ve standardním zobrazení google jednotlivé e-maily a reakce na ně slučuje do konverzací. Vy tedy vidíte jeden řádek v doručené poště, ale pod ním naleznete třeba 1. e-mail a 3 reakce na něj. Počet reakcí vidíte v závorce. Níže vidíte 3 konverzace v doručené poště, některé s reakcemi. Samozřejmě i tato funkce lze vypnout, ale proč nemít konverzaci k jednomu tématu pěkně pohromadě že?
Jakmile kliknete na některou konverzaci, nebo označíte pomocí zaškrtnutí několik z nich, aktivují se ovládací prvky, jak vidíte níže.
Archivovat - Označené konverzace se přesunou do archívu. Odebere se jim štítek Doručená pošta. Dá se říci, že konverzace, která nemá štítek Doručená pošta se považuje za archivovanou. Lze je pak vyhledávat, nebo přímo najít ve štítku Všechny zprávy.
Nahlásit spam - Tyto konverzace se přesunou do spamu. Příště je tam Gmail umístí už sám - učí se podle vašich reakcí. Omylem označené zprávy lze odznačit ve štítku spam.
Smazat - Je zřejmé co se stane. Konverzace jsou umístěny do koše. Pozor, zde zůstanou pouze 30 dní a pak je Gmail automaticky smaže!
Přesunout do... - V této volbě se označeným konverzacím nastaví vybraný štítek a odebere štítek Doručená pošta. Vybrané konverzace se tedy přesunou pod označený štítek. Např. na obrázku níže by se po kliknutí konverzace přesunuly pod štítek Zkušební. Navíc zde vidíte, že máte možnost označené konverzace přesunout do spamu či koše. Nebo si lze rychle vytvořit nový štítek. A pro další kontrolu či nastavení se lze dostat do správy štítků.
Štítky - Zde si konverzace označujete štítky. Můžete zatrhnout, pod které štítky budou konverzace náležet, zůstává jim však i štítek Doručená pošta. Výhodou je, že si vymyslíte jaké chcete štítky kvůli co nejlepšímu třídění, a ty pak přidělujete. Můžete tak lehce oddělit třeba soukromou poštu od pracovní a pokud se konverzace týká obou, přidělíte oba štítky.